Reklamace a zkušenosti se sluchátky MePaBlu Silencer T-0220

Přinášíme uživatelskou recenzi – osobní zkušenost autora, či spíše varování před postupem výrobce při reklamaci.

Elektronická střelecká sluchátka od MePaBlu? Děkuji, ale rozhodně NE!

V následujícím textu naleznete nejenom uživatelské zkušenosti se střeleckými sluchátky od německé společnosti MePaBlu, ale také popis reklamace v tomtéž podniku. Chování a celkový přístup této společnosti k zákazníkům je opravdu velmi, velmi zvláštní. Ale nepředbíhejme a pokračujte ve čtení.

Zakoupil jsem sluchátka MePaBlu Silencer T-0220 v domnění, že člověk dělá pro své uši to nejlepší a že již lepší sluchátka na trhu nejsou. Jaké však bylo moje rozčarování, když přišel první problém. Jelikož jsem sluchátka až tak moc nepoužíval (cca 10x za období dvou let), závada se zjevně nestihla projevit. Závadou je vadný reproduktor, který proste v jedné z mušlí přestal z ničeho nic fungovat. Najednou jsem se stal horkým bramborem, kdy si mě nejprve přehazovalo české zastoupení společně s výrobcem.

Jelikož jsem sluchátka nezakoupil v ČR, ale v Německu, obrátil jsem se přímo na výrobce s tím, že na můj dotaz ohledně pomoci mi bylo zodpovězeno, cituji:
We hope, he can help you otherwise send the hearingprotector to our company direct please, we will check them.
Pro neanglicky hovořící: „Doufáme, že Vám dovedeme pomoci. Zašlete prosím sluchátka přímo do naší společnosti, my je zkontrolujeme.

Doslova jsem zajásal nad přístupem výrobce, respektive jsem v očekávání německé preciznosti při řešení zákazníkova problému sluchátka pečlivě zabalil a chtěl je poslat. Na poště mi ovšem pracovnice přepážky nekompromisně sdělila, že pojištění balíku v takové ceně není možné, jedině že bych balík poslal v rámci EMS, kde bych zaplatil za poštovné bezmála 1000 Kč. Risknul jsem tedy klasický balík a i přesto poštovné dosahovalo cca 300 Kč. Trnul jsem doslova hrůzou, aby balíček „přežil“ dopravu k výrobci.

Pár dní poté mi došel email, kde se mi bylo stroze sděleno následující, cituji:
We have checked and repair your earmuff model SILENCER M-0200. It was defect the loudspeaker left side and we have changed them and it will be cost 21,00 Euro material and working hours plus TAX and plus freight charges please.
Překlad: „Zkontrolovali jsme a opravili Vaše sluchátka SILENCER M-0200. Byl to vadný reproduktor na levé straně a my jsme jej vyměnili. Cena je 21 EUR za materiál a prací plus DPH a plus poštovné a balné.„.

Sluchátka MePaBlu - rozdělaná Sluchátka MePaBlu - pohled dovnitř Sluchátka MePaBlu - reproduktor zezadu
Tuto zprávu jsem četl několikrát dokola a nedovedl jsem ji pochopit, zdali si ze mě dělají legraci nebo to myslí opravdu vážně. Napsal jsem jim, že sluchátka jsou ještě ve dvouleté záruce. Na to mě doslova odseknuli, že se mám teda obrátit přímo na prodejce, ale že na zaplacení opravy trvají (faktura přiložena v celkové výši 37,49 EUR, tzn. cca 1100 Kč). Nepomohlo nic, na ceně trvali i přesto, že jsem si opravu neobjednal. Sami se mi nabídnuli, že je zkontrolují.

Za svůj život jsem již provedl opravdu nepočítaně nákupů věcí v zahraničí a samozřejmě se i stalo, že někdy došlo k problému. Zde ovšem musím zdůraznit, že po kontaktování prodejce nebo výrobce byl problém nebo reklamace vždy odstraněna zadarmo a navíc i s omluvami. Přístup společnosti MePaBlu je opravdu zvláštní. Místo toho, aby výsledkem jejich prodeje byl spokojený zákazník, raději trvají na zaplacení nesmyslné tisícové ceny za reproduktor, který mají ve výrobních cenách několik haléřů.

Celá věc skončila tak, že na můj email, kde jsem napsal, že jsem si opravu neobjednal se mi neráčili ani odpovědět a za pár dní poslali sluchátka zpět. Říkal jsem si, že takto to celé nemělo dopadnout, ovšem při rozbalení krabice mě čekal další šok. Výrobce MePaBlu sluchátka nenechal opravené, ale natvrdo je zpět poškodil. Uvnitř je zpětně napájeno původní sluchátko a dokonce ho zakápnuli sekundovým lepidlem. Tomu říkám opravdu profesionální práce a přístup! Nejdříve opravit, vystavit fakturu a následně to zase rozbít. Ano, takto si váží společnost MePaBlu zákazníka!

Sluchátka MePaBlu - zakápnuté sluchátko lepidlem Sluchátka MePaBlu - zakápnuté sluchátko lepidlem - detail Sluchátka MePaBlu - rozdělaný vadný reproduktor
Co se mě týče, budu se ze všech sil snažit o tomto přístupu společnosti MePaBlu dát vědět všem střelcům a případným zákazníkům, protože se jim může stát naprosto stejná věc jako mě.

Nakonec bych chtěl jenom říci, že sluchátka jsem si opravil sám svépomocí. Bohužel původní sluchátko je naprosto nesmyslných parametrů, při jeho proměření jsem zjistil, že má odpor 140 Ohm. Stačilo si ovšem u společnosti GES Electronic zakoupit sluchátko podobných rozměrů a výkonu a společně se 100 Ohm odporem připájet místo původního. Oprava řádově do 50 Kč.


Uživatelské zkušenosti a menší porovnání s modelem Radians ProAmp

Pro srovnání je třeba také uvést, že Radians ProAmp stojí cca třetinu sluchátek od MePaBlu, které se u nás prodávají v částce přesahující 6.000,- Kč.

1) Gelove polštářky jsou na hlavě trošičku příjemnější, ale mohly by být „vyšší“, jsou dost nízké a takové „rozplizlé“.
2) Zesilovače zvuku jsou pro každé sluchátko zvlášť, stejně jako baterie.
3) Zesílení zvuku v porovnání s Radians je HODNĚ, HODNĚ špatné. Pokud zesílíme MePaBlu na maximum, je slyšet řeč na 80-90% z původní hlasitosti. Pokud zesílíme na maximum Radians ProAmp, jsou všechny zvuky slyšet na cca 140-150%.
4) MePaBlu používá naprosto nestandardní baterie – v každém sluchátku je jedna 1.5V s označením R1UG.
5) Sluchátka mají audio vstup na každém sluchátku, Radians nemají.


Nakonec tedy ještě připomínám: Elektronická střelecká sluchátka od MePaBlu? Děkuji, ale rozhodně NE!

 

Zdroj: http://www.mujglock.com/cz/sluchatka-mepablu-silencer-t-0220-reklamace.html